Straipsniai

verslas, laisvalaikis, technologijos

Jachta – viena prabangiausių vandens transporto priemonių

vandens transportasJachta yra nedidelis burinis (gali būti ir motorinis) laivas, skirtas sportui, kelionėms bei pramogoms. Ji įprastai varoma burėmis, tačiau esant poreikiui galima įjungti ir variklį. Didžioji dalis jachtų yra nuo 10–30 m ilgio, tačiau būna ir dar ilgesnių. Jachtose kartais žmonės netgi gyvena. Jose ypač patogu plaukiant sėdėti atvirame kokpite, galima pasivaikščioti ir po denį. Šis vandens transportas turi gana erdvią kajutę, kurioje nuo lietaus gali slėptis net 10 žmonių, o permiegoti galėtų keturi ir daugiau priklausomai nuo jachtos dydžio. Jachtos kajutėje yra dujinė viryklė, šaldytuvas, elektra ir kiti reikalingi patogumai. Šiam vandens transportui vadovauja patyręs jachtos kapitonas.

Garsiausia legendinė lietuviška jachta yra “Lietuva”. Ji buvo pačių svarbiausių Lietuvos politinių ir kultūrinių įvykių liudininkė bei dalyvė. 1989 m. jachta “Lietuva” nešė mūsų trispalvę trijų jachtų žygyje per Atlanto vandenyną, taip pat tai pirmoji lietuvių jachta, kuri apiplaukė pasaulį. Ji yra Lietuvos daugkartinė kreiserinių jachtų ir užsienio regatų dalyvė bei prizininkė. Iki šių dienų jachta “Lietuva” aktyviai dalyvauja įvairiose varžybose. Dabartinis jachtos kapitonas Osvaldas Kudzevičius įdėjo daug pastangų, kad regata užsuktų ir į Klaipėdą. Šiuo metu ši jachta priklauso Klaipėdos savivaldybei.

Šiandien pati geriausia jachtų statybinė medžiaga yra stiklo pluoštas, t. y. poliefyrine dvikomponente derva perteptas stiklo audinys. Tai ilgaamžė ir lengvai priežiūrai medžiaga, tarnaujanti daugiau nei 30 metų. Jei visi reikalingi stiklo pluošto komponentai statant jachtos korpusą sumaišyti teisingai, tai korpusas bus stiprus bei ilgaamžis. Stiklo pluoštu drėgmė keliauja gilyn, todėl laivų statybininkai stiklo audinio mišinį padengia vandeniui nelaidžiu sluoksniu, kuris gaminamas iš poliefyrinės dervos. Taigi, turėkite omenyje, kad jei jachtos blizgantis baltas korpusas yra sutrūkinėjęs ar turi mechaninių pažeidimų, tikėtina, jog ir likusi dalis yra persisunkusi vandeniu.

Jeigu kažkurio reikalingo komponento stiklo pluošto masėje bus per daug, masė nesureaguos ir korpusas nebus toks ilgaamžis, kadangi toje vietoje atsiras ertmė, kuri prisipildys vandens, o šis savo ruožtu žiemą užšals ir išsiplės, o vasarą į tą ertmę pateks jo dar daugiau. Šis tokio laivo kėbulo gedimas vadinamas osmoze. Labiausiai į osmozės pažeidimus reaguojanti vieta yra vaterlinija – tas plotas, kuris ribojasi su vandeniu. Juk jis būna tai šaldomas vandens, tai nuolat šildomas saulės. Šią bėda pastebėti gana sunku. Jei ant jachtos korpuso matomi maži iškilimai, vadinasi osmozės procesas jau įsisenėjęs. Pradinę jos stadiją įmanoma nustatyti tik su specialiais prietaisais, kurie matuoja drėgmės kiekį, esantį giliai po plastiko paviršiumi.

Visi naudojami daiktai genda, visi gali būti nekokybiški. Ne išimtis ir jachtos. Nepaisant to, šis vandens transportas suteikia nepakartojamų įspūdžių. Buriavimas yra ypač komfortabilus todėl, kad jachtos valdymas yra vienoje nedidelėje erdvėje – užpakalinės denio dalies įgilinime. Reikėtų atsiminti, jog audringu oru priekinis jachtos denis yra nuolat taškomas purslų, todėl reikėtų pasirūpinti neperšlampamais drabužiais. Jachtą galite papildyti ir sudedamu staliuku, prie kurio, esant ramiam vėjui, būtų malonu paskaityti knygą ar pabūti su draugais.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright © Visos teisės saugomos. | Newsphere by AF themes.