Darbas, Verslas

Kad atleidimas iš darbo netaptų galvos skausmu

atleidimas iš darboVerslas, įmonės veikla susideda ne tik iš malonių etapų. Smagu, kai pavyksta rasti žingeidų ir atsakingą darbuotoją. Smagu, kai skaičiuojami kylančio pelno rodikliai. Ir ne taip smagu, kai reikia atleisti žmogų.

Įsivaizduojama istorija apie darbdavį tironą

Gyveno kartą įmonės vadovas. Reikalavo jis iš darbuotojų daug. Valytoją visur varinėdavo, netgi liepdavo atlikti sekretorės pareigas. Sekretorę paversdavo kone savo dešiniąja ranka – priskirdavo gausybę pareigų (bet atlyginimo šykštėdavo). Buhalteriui liepdavo dirbti po dešimt valandų per dieną, šešias dienas per savaitę ir nemokėdavo viršvalandžių. Teisininką bandė kone įvaryti į medį.

Atleidimas iš darbo tam įmonės vadovui buvo tarsi desertas. Bet tik iki tol, kol minėtas teisininkas neišsakė savo darbdaviui, kokia absurdiška yra situacija ir koks blogas įmonės mikroklimatas.. Vadovas jautėsi aukštesnis; jautėsi tarsi didžiapėdis žvėris, savo koja traiškantis mažas skruzdėlytes. Tačiau geras teisininkas yra… geras teisininkas! Darbdavys susigėdo, paraudo, grąžė rankas.

Vėliau valytojos nemaišydavo su sekretore, į kitus irgi ėmė žiūrėti žmogiškiau. Po teisybei, vis tiek daug darbuotojų paliko darbovietę – įkyrėjo nesąmoningi reikalavimai, su mandagumu nieko bendro neturintis elgesys.

Ši išgalvota istorija neturi kažin kokio išskirtinio moralo. Čia nėra labai gilios minties. Užtat atskleidžiama, kad ne visi darbdaviai linkę elgtis žmogiškai. Svarbiausia – darbuotojas neturi būti ujamas. Net jei manote kitaip, kažin ar patys norėtumėte dirbti įmonėje, kurios mikroklimatas labai įtemptas, primenantis ne biurą, o bala žino ką.

Kad atleidimas iš darbo netaptų galvos skausmu

Tikimės, kad dirbate ne ten, kur vadovas tironas. Jei jūs vadovaujate įmonei, tikimės, kad darote tai žmogiškai. Bet ką daryti, jeigu atleidimas iš darbo neišvengiamas? Tuomet palankiausia kreiptis į šios srities specialistus. Jie patars, kaip elgtis. Parengs dokumentus, pagrindžiančius atleidimą. Atstovaus derybose su darbuotoju, su advokatu, teisme.

Kiekvienas dirba tai, ką geriausiai moka, ką laiko savo pašaukimu. Taip ir su atleidimo iš darbo procedūromis. Neverta skirti gausybės pastangų patiems, kai galima kreiptis į specialistus, žinančius, kas tai per procesas ir kokie veiksmai turi būti atliekami.

Būna visokių situacijų. Norite nutraukti darbo sutartį, bet darbuotojas prieštarauja. Darbuotojas kreipiasi į teismą. Mąstote, kokių sprendimų imtis siekiant išvengti sunkumų ateityje. Galvojate, kurgi gauti patarimą.

Geri patarimai gatvėse nesimėto, tad vertėtų susisiekti su profesionalais, suprantančiais, verslo pasaulio užkulisius. Taip darbuotojo atleidimas iš darbo netaps galvos skausmu. Aktualu priminti, kad sumokėjus konsultantui nepatiriama nuostolių; netgi atvirkščiai – susitikus pasikonsultuoti padaroma tikslinga investicija. Juk priešingu atveju reikėtų gilintis į tuzinus aspektų ir skirti itin daug laiko. Taip imtų strigti įmonės darbai, „išsiklaipytų“ režimas.

Kad ir kokių atvejų pasitaiko, visuomet gera žinoti, jog yra vienoks ar kitoks variantas. Bet visų pirma svarbiausia, kad darbuotojai būtų atsakingi ir sąžiningi, o vadovas stengtųsi palaikyti dalykišką aplinką, kurioje pirmauja mandagumas, o ne rūstus įsakinėjimas.

 

 

 





Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

*
*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.